10 juni 2012

En lektion i sargstudstrading...

På den här bloggen hittar ni inga tradingtips typ köp/sälj nu etc. Det jag erbjuder är något långt mer värdefullt, jag erbjuder vägledning till kunskap, – På det sättet lär du dig hitta vägen själv, och därifrån ligger din framtid i dina egna händer.

Hej vänner,
Innan vi börjar, låt mig först förtydliga för nya läsare att med sargen menar jag bollingerbanden, förklaring finns på sidan "Tools" ->> i texten om Bollingerband.

Ingressen är saxad ur bloggens deklaration, och dagens post är ett lysande exempel på hur jag hade hoppats det hela skulle utveckla sig. Jag har sedan en tid kontakt med en forumkollega som tillsammans med mig har en idé om att datorisera mina tradingstrategier, målet är att få ihop en profitabel algoritm som sköter tradingen. De ledde till att jag greppade boken Bollinger on Bollinger, eftersom jag läst den tidigare så visste jag att där fanns en del användbart till projektet. Samtidigt som jag sitter med boken får jag en fråga rörande target efter utbrott från sign. jgreer på placera.nu forumet och vips har vi myntat signalen "this leg is over", se bilden...



Övertyga dig själv...
Tillbaks till jgreer, som jag förstår det har han undan för undan låtit sig påverkas av mitt "svammel". De ledde i sin tur till att han gjort en del research på egen hand, och i slutet på veckan postade han sina resultat. Jag har samlat hans resultat i en rar-fil så den som är intresserad kan ladda ner materialet här->>
Som sagt, - Övertyga dig själv, det är det enda sättet om du vill kunna trada med självförtroende, och det är precis det jgreer nu har gjort. Här är summeringen av hans research, (ni kanske får högerklicka -> öppna i nytt fönster för att kunna läsa texten), ett helt ok resultat för att vara en första research.




Bara Candlesticks och Bollingerband - Går det?...
Jodå, det funkar utmärkt det med som ni strax ser på nästa bild. Här har vi fredagens handel med DAX30´s Septemberfutures. Jag har lagt in tre röda streckade stöd/motstånds-linjer som enbart tar sin info från candlesticks, varken fibo eller pivotnivåer är inblandade, några av de mest solklara candelsticksignalerna är också markerade. Vad jag vill visa med den här bilden är hur kraftfullt stickornas språk är på egen hand, när sedan candelsticksignaler sammanfaller med traditionell västerländska TA-signaler då är jag all in...




Bästen
noonne

1 kommentar:

  1. Tack för din tid som du lägger ned på att tända ett ljus hos många av oss andra. Även om jag inte är flygfärdig ännu känns det som jag tar maratonsteg i mitt sätt att analysera de korta graferna. Jag kommer att fortsätta papperstrada ett tag till för att sedan börja med små kontrakt.

    SvaraRadera