19 juni 2012

Candles i Kontext...

Hej vänner,
I förra bloggposten stack jag ut hakan lite genom att skriva följande, och den här gången tänkte jag följa upp och i två bilder förtydliga den subtila skillnaden mellan att göra rätt resp. fel.

Det finns mycket information om candlesticks ute på nätet, tyvärr är mycket av det materialet på ett eller annat sätt fel eller ofullständigt, vilket i värsta fall kan leda till att man förlorar pengar om man följer den infon.

Den största missuppfattningen gällande Japanese Candlestick charting technique är att många tror det räcker med att lära sig de olika candlestick och formationer som finns och sedan agera på signalerna. Det trodde jag också när jag började med stickor, och visst ibland hade jag rätt, men allt för ofta blev det fel. Steve Nison skriver följande i en artikel:

"In previous articles I discussed how a doji session (where the open and close are the same) which emerges during a rally hints that the market could be losing bullish momentum. Or, as the Japanese say, "The market is getting tired."
That is normally true. Yet, one must always consider candle signals in the context of the overall technical picture. In my private seminars (and not in my books) I detail my 14 most important trading rules, what I call Nison Trading Principles."


Efter att ha läst vad Steve skrev mailade jag Nisongrabbarna och bad om en förklaring, svaret var kort och kom snabbt, - It´s all about Candles in context, buy our DVD´s and you will find out. Snacka om kaxigt, och ett saftigt pris tyckte jag också det var för några DVD:er. Hur som, numera sitter jag med den kunskap som presenteras i DVD:erna och jag förstår Nisongängets kaxighet, dom har ngt. jag inte sett någon annanstans. Beväpnad med den kunskapen har mitt tradingresultat lyft till nivåer jag förr bara kunde drömma om, kostnaden för utbildningen är försumbar i jämförelse.

I dagens bildexempel, hämtat från OMX30, får vi två Doji med en halvtimmas mellanrum, den ena kostar en slant, och den andra får bättre utfall..;))

När det blir fel...


...och när det blir rätt...


Info om Steve´s utbildningspaket hittar ni här->
Om någon av er skulle vara intresserade av att köpa någon av Steve´s utbildningar rekommenderar jag att ni går direkt på Candles Re-Ignited ->
Steve´s Youtubekanal "candlemannj" hittar ni här ->

Bästen
noonne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar